søndag 21. juli 2013

Dag 2: Seiser Alm, rulleskiklatring

I dag sto favorittøkten på rulleski på programmet. Vi tok bilen ned, nesten til Castelrotto, spente på oss skiene på ca 1100moh og tok fatt på de ca 1000 høydemetrene tilbake til hotellet. Det er femte gang jeg går denne turen, hver gang i strålende sol og med utsikt mot Schiliar (Schlern), som er fjellet alle forbinder med Seiser Alm. 


Petter og Kristin er klar for avgang fra Plunen/Valentinhof med deler av Schiliar i bakgrunnen.
I dag hadde jeg ikke pulsklokke så jeg prøvde så godt jeg kunne å holde meg i nedre del av sone 3. Opp til Compatsch er det ca 800 høydemetre fordelt på ca 9 km, så det er nesten umulig å gå rolig om man skal ha noe som helst utbytte av økten teknisk. I dag brukte jeg ca 1:15.
På vei fra Compatsch til Goldknopf. Varmt.
Snart fremme, fortsatt med utsikt mot Schiliar, som var målet for langturen vår på SKIGO-samlingen sist høst.
Kristin rett før målgang.
Fremme i Compatsch ble det en espresso, cornetto og apfelsaftschorle før de siste kilometrene og høydemetrene opp til hotellet vårt, Hotel Goldknopf, sammen med Kristin. Siste del var lett å gå rolig siden omgivelsene bare må nytes, blomsterenger i alle retninger med små trehytter og fjell på alle kanter. Det var oppvarmingsøkten til Stelvio.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar