mandag 22. juli 2013

Dag 3: Seiser Alm Running Park, Paul Tergat Track


I dag dro de andre ut på sykkel, men en runde på asfalt, til dels i mye trafikk, måtte for min del vike for stillheten her opp på platået. I tillegg til å være et yndet reisemål for verdens beste skiløpere trekker også Seiser Alm til seg verdens beste langdistanseløpere. Visstnok er dette hvor de Kenyanske løperne oppholder seg i sesongen, og løypene i Seiser Alm Running Park er stort sett oppkalt etter de Kenyanske løpestjernene. I dag valgte jeg meg ut Paul Tergat Track, en runde på 18,4 km, kategorisert som vanskelig, og med 706 høydemetre.


Uten fungerende pulsklokke til å disiplinere turen var det bare å sette laktaten og pulsen fri. For å ha litt kontroll (runden gikk på 2000m +/-), bestemte jeg meg for å gå i alle motbakker, og de skulle det ifølge kartet være mange av. Det var imidlertid en av de dagene hvor det føltes som det var bare nedoverbakker. På et tidspunkt mistet jeg også den ellers godt merkede traseen og endte opp med over fire km mer enn planlagt, totalt 22,7 km og 832 høydemetre. Heldigvis, for i dag kunne jeg helst løpt hele dagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar