tirsdag 29. januar 2013

Marcialonga - Queen of the Hill


XC-ranking la lista høyt og seedet meg inn til en tid på 4:07 på Marcialonga basert på mine siste resultater (XC ranking). Målet mitt var opprinnelig 4:35, men det er lett å bli overoptimistisk når autoritær matematikk prater, og dermed var jeg på ingen måte fornøyd da jeg gled over mål og kunne konstatere at jeg var et hav bak egne nykokte ambisjoner med 4:42.

Lillesøster fikk med seg målgangen.
Jeg kjente ganske tidlig at det ble en vanskelig dag på jobben. Kroppen var ikke tung, men jeg savnet punch i stakingen og mistet litt motet i første halvdel av løypa. Mistet også tid på vei til Canazei fordi drikkeslangen frøs og jeg måtte stoppe og pakke alle gel'ene og winforce-barene over i de plutselig så praktiske lommene på den nye Skigo-dressen min - som virkelig reddet næringsinntaket for dagen. Ved Predazzo, etter ca 45 km, fikk jeg heng på en jente fra NPRO og tok meg skikkelig sammen. Jeg hadde ikke kommet meg så raskt ned til Molina uten hennes hjelp. Rett før Molina fikk jeg opp dampen og stakk fra, og i bakken opp til Cavalese gikk det riktig så fort. 19. beste jente overall i bakken - i svært godt selskap - var det store høydepunktet som vel alle rundt meg i Val di Fiemme de siste dagene har fått med seg. Men det er viktig å finne noe å glede seg over. 16. plass i rennet i klassen og 45. plass totalt er også ok, men det er bare å innse at stakingen fortsatt ikke sitter som den skal.

Førsteøkta på Seiser Alm i dag. Det kan ikke bli bedre!
Nå venter tre dager med deilige skiturer i Seiser Alm, før det blir gjensyn med Tour de Ski løypa fra Cortina til Dobbiaco i skøyterennet CortinaDobbiaco på lørdag.

Andreøkta...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar