fredag 4. januar 2013

Bella Italia

Det nærmer seg Rampa i monsterbakken, og jeg prøver å samle litt overskudd. Det er imidlertid vanskelig å holde igjen når man har treningsløyper med world cup-standard tilgjengelig og solen skinner over Dolomittene. Før Tour de Ski-etappene i Dobbiaco idag skøytet jeg en drøy halvtime i traseen fra mennenes 35 km. Det var deilig å røre på seg, men jeg kjenner at bena er litt tunge etter langturen i går. Det har ikke blitt så mye skøyting i år, så skøyteøktene "biter" mer enn tilsvarende i klassisk. Det løsnet imidlertid på slutten av økta, så hvis jeg bare klarer å holde meg i skinnet i morgen...

Heidi og Therese
Astrid

Jeg fikk selvfølgelig med meg Tour de Ski-etappene i dag også. Heldigvis var det korte løp, det er heftig å se disse korte distansene live, men det er nesten mer spennende på TV. Så snart Petter hadde trygget Tour-ledelsen løp jeg i bilen. Planen var å rekke noen gode doser av Dolomittene i ettermiddagssolen på vei til Val di Fiemme. Jeg tok en vei jeg ikke har kjørt før, og belønningen lot ikke vente på seg. Bella Italia!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar