fredag 6. september 2013

Trening, trening, trening - og Sørkedalsløpet

Ok, så har strategien min den siste tiden vært å droppe konkurranser og fokusere på god trening, jevnt og trutt, jevnt og trutt. Ja, ja, så ble det likevel Sørkedalsløpet, men det hadde ikke så mange lange bakker (som har vært problemet mitt i år) og var dessuten såpass kort at det ikke var nødvendig med verken oppladning eller særlig tid til restitusjon etterpå. Og når det attpåtil var barmarkssesongens første tegn på fremgang så går det definitivt på plusskontoen.

I tillegg til Sørkedalsløpet, som ble ukas hardøkt, har jeg hatt flere godt nøkkeløkter den siste tiden: Lørdag ble det endelig tid til en ordentlig langtur. 34 km på svært så kuperte grusveier i Nordmarka ga både godfølelse og etter hvert stive ben, men gjorde godt for selvtilliten. Mandag ble det en ny visitt til Magnat og Melinas styrkeøkt for langrennsløpere. Hun vet definitivt hva hun driver med og jeg går alltid hjem med ett par teknikkåpenbaringer på kjøpet. I går ble sommerens første stakeintervaller på flatmark gjennomført. Foreløpig, og frem til eventuell start i Oslo Halvmaraton, gjøres det aller meste med høyere intensitet på bena, så det var godt å få litt fart på skiene. Om det blir start på halvmaraton eller ikke avgjøres for øvrig etter en terskeløkt på Sognsvann i morgen. Finner jeg tegn til at jeg kan løpe like fort, eller helst fortere, enn i fjor, skal jeg også lete frem motivasjon for en drøy halvannen time på asfalt den 21. september. 

Apropos motivasjon: Isklar Norseman 2013 - Blowing in the Wind Enjoy!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar