mandag 30. september 2013

September-avslutning på matta

Første halvdel av september gikk på skinner med gode mengde- og kvalitetsøkter kombinert med ett par gode konkurranser og testløp. Da formen skulle spisses i Trondheim en uke før halvmaraton i Oslo løp jeg bokstavelig talt på meg runners knee og ett par dager etterpå slo like godt forkjølelsen ned. Det ble med andre ord ikke så mange timer i boka i september. Akkurat nå er fokus på å holde knærne i sjakk slik at jeg ikke får fullstendig løpeforbud, men kan tillate meg en motbakkeøkt eller to i uka. Hvordan jeg gjør det, eller rettere sagt, hva jeg gjør for forhåpentligvis for å klare det, skal jeg ramse opp i morgen. Først på lista skulle jeg selvfølgelig nevne yoga, men rødmet nesten her jeg satt, for gjør jeg det egentlig? Nei jeg sluntrer stort sett unna. Men, akkurat i dag klarte jeg det, nettopp fordi

1) jeg våknet med en kraftig låsning øverst i ryggen;
2) styrketimen på Magnat i dag avslørte et veldig ustabilt høyre kne;
3) i følge Mikkelsplass handler god skiteknikk mest av alt om balanse, yoga er balanse;
4) runners knee starter i hofte/setemuskulatur, yoga er en killer for stive hofter;
5) moby slapp Innocents i dag. moby fikk meg på matta første gangen.

Nå skal matta ligge på gulvet til jeg kan sitte i lotus og runners knee er en god historie.

Siden det ikke ser like bra ut når jeg gjør det kan dere få se på Kino istedet.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar