mandag 9. september 2013

Halvmaratonplanen


Lørdagens terskeløkt ga håp om form og, ikke minst, nysgjerrighet med tanke på status sammenlignet med i fjor. Dermed blir det deltakelse i Oslo Halvmaraton lørdag om 12 dager og en brå overgang fra timesankingen de siste to ukene til overskuddsbygging de neste to. Jeg har løpt tre halvmaraton tidligere i sommer, hver gang uten press i mangel av sammenligningsgrunnlag siden alle løpene har gått i tildels krevende terreng. Nå skal en ny PB jaktes, om enn med største ydmykhet, men ikke med mangel på pågangsmot. Her er planen:

Tirs 10.9: Gaupekollen opp
Ons 11.9: 30 min styrketrening + 1t langkjøring rulleski eller løp
Tors 12.9: 45 min hurtig langkjøring, rulleski
Fre 13.9: Fri
Lør 14.9: 8x3 min løpsintervall
Søn 15.9: 70-90 min rolig langkjøring løp
Man 16.9: Fri
Tirs 17.9: SKIGO-Testløp 
Ons 18.9: 30-40 min jogg + Teknikkurs rulleski m/Martin Johnsrud Sundby
Tors 19.9: Fri
Fre 20.9: 20 min jogg + 3-5 stigningsløp
Lør 21.9: Oslo halvmaraton

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar