søndag 4. august 2013

Norseman 2013 - inspirasjon i bøtter og spann


I fjor fulgte vi Norseman i jubileumsutgaven i to dager til ende og siden har jeg gledet meg til å se de fantastiske prestasjonene igjen. Da jeg hørte om Norseman første gang klarte jeg ikke å forholde meg til denne ekstreme konkurransen med 3,8 km svømming, 180 km sykling over fem fjell og ofte i ekstremt vær og 42 km løping med en formidabel stigning fra Rjukan og opp til Gaustatoppen på 1883 moh. Jeg så på disse deltakerne som overmennesker og, som det ligger i navnet Isklar Norseman Xtreme, nettopp ganske så ekstreme.

Mange av vennene mine er nå disse ekstreme overmenneskene og prestasjonene er noe man kan forholde seg til, selv om det er minst like, om ikke mer, imponerende som før. Nå vet jeg litt mer om hva det innebærer og hvor mye som ligger bak - og øyeblikkene hvor de passerer deg i bakken på vei til Gaustatoppen er enormt inspirerende og ofte veldig rørende.   Gratulerer til alle som deltok og takk for inspirasjon og store øyeblikk - mektig imponert! Sees igjen neste år. 
Heiagjengen er klar og moves´ene øves inn.

Kristian er den første fra Team Isklar som passerer oss i bakken. Supporten stjeler bildet. Kristian ble nr 6. Sterkt!

Jon var nestemann og kom i godt driv, en av de få guttene som løp hele veien. Comeback-kid og nr 7 på toppen, 2:41 bak Kristian.  
Line - den jeg gledet meg aller mest til å se - tok en knallsterk 3. plass og hadde bare 14 gutter foran seg, løp Zombie Hill mest elegant og til tider raskest av alle.  
Zombie Hill med André og etter hvert flere og flere supportere. Kjempeinnsats!
Måtte bare ta bilde av denne herlige gjengen. De kjente ingen som deltok, men heiet som om hver av deltakerne var bestemoren deres. Slikt blir det stemning av!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar