tirsdag 13. august 2013

Fra sidelinjen

Siden det for egen del har vært stusselig på treningsfronten i det siste kan jeg begynne med noen bilder fra helgens Oslo Triathlon. Kristin feiret 30-årsdagen sin med å delta på sprintdistansen, et ganske så kult 30-årsprosjekt, og gjennomførte med mer enn stil og er selvfølgelig bitt av triathlon-basillen. Mer om det på bloggen hennes.
Kristin før start. Kom i mål som nr 27 av 140 på sprintdistansen.
Hallvard ut av T1, nr 12 av 377 på Olympisk distanse.
Ekspertkommentatorene fra Team Isklar.
Selv holder jeg det sånn noenlunde i gang, men vond legg og kvalme og uvelhet som følger antibiotikabehandlingen begrenser aktivitetsnivået. I går fikk jeg utdelt ny antibiotika etter at 8 dager på det første alternativet ikke akkurat hadde gjort underverker, selv om det hadde roet inflammasjonen i leggen noe. To uker på sidelinjen pga (mest sannsynligvis) en veps… Og hva er ikke mer typisk enn at jeg i går finner et vepsebol i terrasseboden på størrelse med en håndball? Usj!!

I dag kan jeg for første gang ta på skinnbenet uten at det gjør vondt, så nå tror jeg sannelig at også nedoverløping endelig kan skje smertefritt. Når bare kvalmen slipper taket kan også intensiteten endelig skrus opp. I disse to ukene har jeg bare trent rolig, med unntak av en kort elghufsøkt under terskel, bare for å glede hodet litt. I motsetning til i fjor har jeg holdt meg unna elghufsøkter gjennom våren og sommeren, og gleder meg voldsomt til å komme i gang med disse O2-øktene fra og med neste uke. Her er Team SKIGO 2’s treningsplan for høsten om du vil være  med.

Før den tid står følgende høydepunkter for tur:

I kveld kl 19: SKIGO-Testløp nr 4 (jeg nøyer meg med å samle startfeltet og entusiastisk heiing underveis)
I morgen kl 19: SPREK-stafett mot andre supermosjonister som Team NPRO 2, Team Xtra Personell 2, Overtoppen, Team Raske Gutter osv rundt Smestaddammen
Søndag: Long Training Rund, Central Park, NYC

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar