torsdag 6. juni 2013

Rett til værs før Birkebeinerløpet




Etter noen ytterst rolige dager på Rivieraen testet jeg bena på tirsdag med deltakelse i sesongens første løp i Maridalalpenes Motbakkekarusell, Rett til værs. Jeg hørte om denne motbakkekarusellen for første gang i fjor, og det trigget meg selvfølgelig med en gang, men siden de arrangeres samme dag som Team Skigo´s treninger, og de dessuten ofte blir fulltegnet tidlig, har jeg ikke hatt mulighet til å delta før nå.

I Maridalen var det mange kjente å se fra teamet og supergod stemning. Jeg og Anders fikk løpt gjennom første del av traseen under oppvarmingen. Dette var den sympatiske delen av traseen. Etter ca halvannen kilometer bar det over på sti og tidvis veldig bratt og teknisk terreng. Jeg løper dessverre alt for lite på sti og det fikk jeg kjenne med en gang. Erfaringen ble den samme som fra Nordmarkstravern, i terrenget taper jeg overraskende nok oppover, i motsetning til ellers. Jeg lette etter motivasjon på GPS-klokken, men de varslede 4,5 km var hele tiden langt unna. Plutselig var det imidlertid en som ropte at mål var 60 meter lenger fremme. Da skulle det etter min klokke være 6-700 m igjen. Litt irriterende, men en god påminnelse om at det kan være lurt å gjøre seg kjent med løypa på forhånd. Det ble 15. plass med tiden 30:10. Ikke helt fornøyd, men etter å ha kikket litt i andre resultater ser jeg en relativ forbedring i forhold til noen av konkurrentene mine fra i fjor. Mer om Rett til værs på kondis.no.

Håper den trenden fortsetter, for til helgen er det Birkebeinerløpet. Et løp jeg hadde strøket fra kalenderen, men plutselig ble et startnummer servert, og konkurranselysten ble tent i motbakkeløpet, så da er det bare å prøve seg. Jeg har ingen god opplevelse fra forrige og eneste gang jeg løp Birken, men det er over 10 år siden og både løypa og forhåpentligvis formen er en annen nå. Gleder meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar