fredag 21. juni 2013

Løpskalender - Jakten på gode opplevelser

Jeg begynner smått å bli klar for å legge noen konkurranser inn i treningsplanen igjen. Siden mars gikk med til sykdom og april til skirenn har det vært nødvendig å få inn litt grunntrening. Det har likevel blitt noen impulsive konkurranser og ett par testløp, så kroppen er ikke helt fremmed for melkesyre. 
Foto: Jørgen Skaug/Kondis
Jeg må innrømme at jeg gjerne kunne latt det fortsette i en såpass komfortabel modus, men jeg har heldigvis folk rundt meg som spør om hva som er neste mål. Mål er viktig for å få litt struktur og retning på treningen, men samtidig er det deilig å slippe fokuset som konkurranser krever og heller gi seg hen til barmarksesongen inntil snøen igjen ligger på bakken. Her er imidlertid noen «delmål» og konkurranser jeg har funnet frem til og som forhåpentligvis kan gi gode opplevelser, såvel sportslig som sosialt, og ikke minst flotte naturopplevelser:


2. juli: Fagervann Opp

27. juli: Swiss Alpine Marathon, Davos, 21 km eller 30 km, eller StraLivigno, Livigno, 21 km

6. august: Sellanrå Opp


3. september: Sørkedalsløpet

7. september: Hardangervidda Marathon eller

21. september: Oslo Halvmaraton

Fagervann Opp

Dersom jeg får med meg noen blir Hardangervidda Maraton høstens hovedmål og store opplevelse – og en god gjennomkjøring før Jungfrau Marathon og Mont Blanc Halvmaraton neste år. Ryker Hardangervidda Maraton blir det forsøk på ny pers i Oslo Halvmaraton i stedet. Jeg var også så heldig å finne et treningsløp på 32 km med fartsholdere arrangert av New York Marathon akkurat den helgen jeg er i New York. Det burde gi en god mulighet til å prøvekjøre farten for Hardangervidda eller Oslo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar