onsdag 19. juni 2013

Bevegelighet?

Jeg hadde gledet meg til en rolig løpetur på Bogstad i kveld for å løse opp i resultatene etter mandagens spenstøkt og de siste par styrkeøktene, men med antydning til sår hals, hodepine og slapphet fant jeg frem yogamatta i stedet. Jeg kunne antakelig ikke valgt en dårligere anledning. Spenstøkta har gjort hamstrings kortere enn jeg noen gang kan huske og selv de enkleste øvelsene krevde modifikasjoner for å kunne gjennomføres. Men for hvert pust ble kroppen mykere og der jeg i begynnelsen av økta ikke kunne få hendene i gulvet uten å bøye knærne, kunne jeg etter noen minutter få hele håndflaten under fotbladene med strake knær. Dette motiverer selvfølgelig til gjentakelse, og spesielt siden jeg vet at det er god medisin både for min plagsomme skulder og påsnikende langdistansekne. For å forebygge langdistansekne er dette kanskje den beste øvelsen som finnes, og med denne får man i tillegg gjort noe godt for skuldrene. Yoga er lett å trene alene, men enda bedre med gode instruktører, som f. eks Kino MacGregor på bildene nedenfor. I Oslo finner man gode yoga lærere på Puro Yoga, og det er også yoga lærere fra Puro som står for yoga timene på underviser også på Magnat.


   

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar