torsdag 31. oktober 2013

Nesten som Northug Jr.

I dag gikk den sosiale kalenderen opp på en aldeles utmerket måte og vips hadde jeg som Northug Jr min egen privatsjåfør på toppen da jeg hadde gjort unna årets kanskje mest tilfredsstillende O2-økt. Knærne holdt 5x4 min og bena var så pigge at det siste draget like gjerne ble ekstra langt. Men det tok også - som forventet - knekk på høyrekneet, så å løpe ned igjen var ingen opsjon. 

Og klokken syv i dag tidlig ble gårdagens reisedag kompensert med rehab & prehab med Kristin på Magnat. Dermed er jeg også godt i gang med de nye treningsmålene mine. 2x styrketrening og 2x motbakkeintervall så langt denne uken er ikke så alt for galt, selv om jeg savner de lange rolige øktene. Muskulaturen viser tegn til bedring og jeg slapp unna den planlagte trykkbølgebehandling på kneet - antakelig siden Torsdag kveld fra Nydalen blir sett fra en foam roller... Resepten fungerer: Styrketrening for støttemuskulatur, bevegelighetstrening, massasje og foam roller. Mye foam roller.

Snøen skal redde meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar