tirsdag 22. oktober 2013

Seiser Alm & Val Senales - ancora


Det har nærmest blitt en tradisjon å vende snuten sørover til italienske alper når høstløvet legger seg her hjemme, og for andre år på rad fikk jeg følge av en hel gjeng med skinerder som meg selv, totalt var vi 16 stk fra Team SKIGO 2. En gjeng som synes det er helt ok å stå tidlig opp selv om det er ferie, trene to ganger om dagen, dele rom med noen du kanskje ikke kjenner og gjerne i en eim av svette treningsklær som alltid henger til tørk, og slåss om godene i dessertbuffeten med italienske småunger og verdens beste skiløpere. Ah, Italia!



Oppladningen til årets samling ble ikke som planlagt. Med en fersk kortisonsprøyte i kneet måtte jeg stå over samlingens første økt, ekstra lang løpetur i Seiser Alm, og kompensere med to økter styrke og bevegelighet og kaffe med de lokale i Compatsch. Flere andreøkter ble skrelt vekk av samme grunn, dermed ble ikke timene i boka alt for mange, og jeg fikk brukt overskuddet på lange skiøkter på breen sammen med Legkov, Sødergren og Brink i strålende sol. 

Noen som gjorde seg bemerket? 


Kristin
- bronkitt ingen hindring, mil etter mil - og til slutt i "baris".


Sondre
- hva? Er det kø i gondolen i dag også? Da går jeg opp!
(for ikke å snakke om rulleskispurten, men den lar vi bli i Seiser). 


Trønderbanden
- snø?


Karianne
- fikk has på Legkov


Legkov
- vi ble aldri lei av Legkov


Maren
- jenta som har styr på intensiteten


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar