torsdag 23. mai 2013

Årets første baneøkt - hvor var Tarjei Bø?

1000 meters intervaller er en farsott i supermosjonistmiljøet og i dag var det min tur til å smake på moro´a for første gang. Etter mye rolig trening i alpene er det på tide med noen hardøkter, og Kristin var selvfølgelig ikke vanskelig å be. Vi varmet opp med en runde rundt Sognsvann og spanet etter Tarjei Bø som visstnok skulle være i nærheten. En hare kunne jo vært fin å ha!

Planen var 6x1000m under terskel, og manglende pulsbelte ga en fin mulighet til å lytte til kroppen for å finne riktig fart. Farten lå relativt jevnt på +/- 4:00 og vi kjørte med ett minutts pause. Allerede etter andre drag var jeg i gang med å finne unnskyldninger for å ta resten av dragene på grusen rundt Sognsvann (bane er hardt - og kjedelig!), men jeg holdt ut... 

I morgen er planen å kjøre en 2x10x45/15sek på mølla før jeg skal slaktes av Martin på Magnat. Nå gjelder det å kjøre på med en god bolk med hardøkter så jeg kan legge bena høyt på Rivieraen neste helg med god uttelling.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar