søndag 3. mars 2013

Birkebeiner eller ikke?

I helgen sto Birken-trening på programmet. Sammen med SKIGO-Kristin, Aker-Jill og Raske Gutter-Marianne inntok jeg Skramstadsetra på fredag for noen gode økter i en av mine yndlingstraseer. Og det startet bra. Jeg rakk frem til setra for å se Northug Jr spurte Norge inn til nok et stafettgull før vi fikk en nydelig skitur i ettermiddagssolen. Men allerede fredag kjente jeg på begynnende gnagsår og på lørdag ble det 45 km med vonde fraspark. Heldigvis var ikke mange fraspark nødvendig på returen fra Midtfjellet. Med opp til 40 m/sek i kastene fikk vi god hjelp hjemover.
Birkenløypa i ettermiddagssol.
Mye av motivasjonen til Birken ble borte rett før helgen med de oppdaterte seedingtabellene som sendte meg ut at KE2-puljen (pulje 4) og ned i pulje 10. En vond langtur på lørdag gjorde ikke saken bedre, og når jeg våknet i natt med bomullshode og vond hals var vel egentlig saken klar. Hvis jeg skal gå Birken må jeg glede meg og det må ligge til rette for å gjøre det bra, akkurat nå gjør det ikke det, og da er det kanskje bedre å roe ned og se frem mot alle de morsomme rennene som kommer i april?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar