torsdag 14. mars 2013

Birken på 3:21:13

Det er alltid like moro når XC Ranking presenterer sine estimerte tider i forkant av de store rennene. Estimatene er basert på beregnet vinnertid og tidligere innbyrdes resultater. Matematikk altså, og i følge matematikken skal jeg gå på 3:21.13 og komme på 3. plass i min klasse (XC Ranking - resultater Birkebeinerrennet). Nå slipper jeg å forsvare det strålende resultatet, som var en suveren oppmuntring midt i all elendigheten man graver seg ned i etter 11 dager med kraftig forkjølelse, men jeg må innrømme at jeg gjerne skulle prøvd!

Det jeg imidlertid skal prøve på er å lunke gjennom traseen i morgen. Det føles litt overilet akkurat nå, mens hodepinen fortsatt dunker, men jeg kan rett og slett ikke la være når jeg har en snill lillebror som ordner logistikken for meg. Jeg er ganske sikker på at i den grad turen gjør vondt verre for kroppen, så vil det kompenseres med godt humør, for nå er det på tide å komme seg ut på ski igjen!

Lykke til alle som skal gå med startnummer i helgen - det blir en fantastisk tur! Håper å se mange av dere på Sjusjøen.

Mot Midtfjellet

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar