søndag 2. desember 2012

Milsluker-hangover

For fjerde søndag på rad kommer jeg hjem stinn av trening og deilige skiturer på stadig bedre føre, men i dag er det også en solid hangover med i mixen... Ikke helt etter planen, men du verden så gøy likevel, og med nesten 20 kalde på gradestokken i dag var det uansett ikke så fristende med verken langtur eller hardøkt. 


John Arne, Marianne og Nina - dagen derpå
Milslukersamlingen begynte heldigvis i den andre enden av skalaen med en solid langtur på førsteøkta på fredag. Litt for ivrig prøvde jeg å henge på de spreke Milslukergutta og plutselig ble den planlagte økta på 25 km til 40 km og jeg rakk såvidt en dusj og litt mat før økt nummer to. Teknikkøkta i diagonalgang med Ragnvald ga trygghet inn i fjorårets sesong, og samme i år. Gleder meg til å lange ut i bakkene opp til Heggelivann i februar og til Skramstadsetra i mars!
Marianne & meg - iskaldt...

Klok av fredagen ble det en adskillig kortere tur på lørdagens første økt. Deretter fulgte en teknikkøkt i skøyting med Ole Christian som, i likhet med Ragnvald på stakeøkta etterpå, etterlyste mer temperament... Jeg må bli sintere på ski rett og slett. Burde ikke være så vanskelig, kruttet er jo der ellers, he he... Godt med litt terping og klare meldinger før jeg angriper Alpe Cermis under Tour de Ski. Kommer nok uansett til å banne litt i den bakken.

Og så var det julebord, Låven og klassisk hotellnachspiel til klokken fire i natt. Uten tvil samlingens tøffeste og morsomste økt!  

Brrrr!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar