lørdag 22. september 2012

1:35:40

1:35:40! Tre minutter forbedring fra i fjor og ny personlig rekord. Utrolig morsomt å se at løpsformen stadig blir bedre selv om løpeøktene stadig blir færre. Med andre ord er det bare å fortsette å spe på med rulleski, sykkel og annet som er gøy!

I dag hadde jeg bestemt meg for å følge pulsen slavisk, men med et øye på km-tiden. Lå rett på/litt over terskel det meste av tiden, rundt 92 % av makspuls, og synes i grunnen det gikk veldig greit de første 8 km, men lot 1:30 ballongen og André, Jan og Mogens fra Team United Bakeries gå. Etter hvert gikk pulsklokken bananas og jeg hadde bare km-tiden å holde meg til da vi gikk inn i det kjedelige strekket mot Sjursøya. Tapte en del der i fjor og var fast bestemt på å holde fokus. Det hjalp godt å se så mange fra teamet - det eneste gode med denne forferdelig kjedelige delen av løypa. Hans Christian løp vanvittig bra og Tim var et stort smil som vanlig og Kristin og Karianne så veldig friske ut. Men så kom kjipskapen, løypa var lagt om fra ifjor og nå ble vi sendt opp på trafikkmaskinen i sterk motvind (bare å finne seg en rygg) og rundt om kring, att og fram og opp og ned på Grønland, og jeg fikk hold og km-tiden gikk opp. Men nå var det etter hvert ikke langt igjen. 4 km til mål og gel med koffein ble inntatt, fortsatt hold, men bena fungerte bra og entusiastiske heiarop fra Maiken fikk meg til å kvikne litt til. 1 km igjen og jeg tillot meg å se på totaltiden og så at 1:35 var innen rekkevidde. En vond langspurt på den siste kuperte kilometeren og i mål rett før Kim og Jan fra teamet. Noen skalper skal man ha i beltet!

Læring:
Det må konkurreres mer...
Løp inn de raske skoene i god tid før lange løp. I dag måtte jeg kjøre safe med andrevalget.
Det blir aldri så kaldt som du tror. Korte bukser neste gang - med kompresjon.
Tommel opp for drikkebelte, men bland litt tynnere neste gang.
Kanskje man rett og slett skal løpe 10 km neste gang og finne seg en morsommere halvmaraton et annet sted? Løypa er rett og slett for kjedelig - og ikke særlig kjapp..

Men åh så deilig at dette er unnagjort. Nå kan det fokuseres enda mer på barmarkstrening og lange turer i skog og mark. Oppstart i morgen kl 10 med ny monsterøkt til Tryvann!

8 kommentarer:

  1. Wow. grattis !!!! ... Bra løpt assa :-)
    Du kom i fint driv forbi oss.. Jeg har skikkelig vondt i leggene nå..
    Asfalt er hardt :/

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Hilde! Det var så gøy å se så mange kjente underveis. Asfalt er pyton - kjente det godt i leggene etter bare 2 km, men heldigvis gikk det over. Nå er det inn i skogen og opp i fjellene som gjelder!

      Slett
  2. Supergrattis Linda! Du var rå idag:) Du er til stor inspirasjon!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. I like måte, Kristin - du tar jo 7-milssteg :)

      Slett
  3. Gratulerer så mye med 3minutt´s forbedring!! :D

    SvarSlett
  4. BRA !!!! Morsomt - for egen del var det første rene løpskonkurransen ever. Det var litt skremmende den farten alle la ut i, men tanken gikk fort over i ego sporet - finn en "pace" som passer og se hvor lenge det holder. OG ikke rent lite irriterende (på en veldig fin måte) å se deg der forran og ikke klare å ta deg igjen før mål... Ble litt læring av det:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Men rett skal være rett, Kim - du slo meg jo på tid, ser jeg i etterkant! Vi får starte likt neste gang :-) Well done! Det er bare å starte treningen til neste gang med TUB i morgen.

      Slett