tirsdag 1. september 2015

30 days yoga challenge

Hodepine og kvalme har vært en del av hverdagen i større eller mindre grad siden fallet i romjulen. Muligens henger det sammen med at rygg og nakke fortsatt ikke er skrudd helt på plass. Behandlinger 1-2 ganger i uken hjelper heller ikke, så nå er det på tide å teste ut andre metoder, og da tenker jeg selvfølgelig på yoga. Yoga er alltid svaret mitt når andre har problemer med bevegelighet, hodepine el.l., men for min egen del er dørstokkmila uendelig lang. Kanskje henger det sammen med at jeg praktiserte det halvannen time daglig i flere år og hadde en mobilitet jeg ikke er i nærheten av å matche lenger? Uansett, jeg har trua - og har annonsert et 30 dagers yoga-prosjekt for naprapaten min og nå dere - for å se om det faktisk virker så godt som jeg tror det gjør. Jeg har ikke ambisjoner om fulle ashtanga-økter, som før i tiden, men minimum 20 minutter daglig.

Dagens økt besto av en 30 minutters ashtanga sekvens. Status er at jeg knapt kommer opp i bro, og kan holde den i kun 3(!) pust. Bro som var trumfkortet mitt i yoga og den ene øvelsen jeg mestret allerede som nybegynner og som jeg kunne innta fra stående! Høyre skulder bare nekter å holde meg oppe. Ok, så det var status på dag 1. At bevegeligheten i skulderen kommer til å bli bedre på 30 dager, kan jeg garantere. Men får det også effekt på hodepinen og uvelheten? Vel, vent og se!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar