onsdag 4. november 2015

What´s up?!

Jeg tror mitt forrige innlegg handlet om hvordan jeg skulle ta "saken" (dvs evinnelige muskelspenninger i rygg og nakke som fant nye høyder etter fallet i vinter) i egne hender ved regelmessig og fornuftig bevegelighetstrening i form av yoga, det såkalte "september-prosjektet". Guess what? Det var for sent. "Saken" eskalerte og plutselig var ikke en hvil på ettermiddagen nok til å holde båten flytende, hodet sto i brann og jeg ble sykemeldt igjen. (Ergo ingen bloggpost siden skjermarbeid er fy-fy). Ting ble ikke bedre av at jeg reagerte voldsomt på en NSAIDS-kur jeg ble gitt for å dempe betennelsene i nakken og knapt tok opp næring på 10 dager. Grave seg ned?

Trening er det som holder meg gående, og med noen unntak kom jeg meg ut på rolige turer nesten hver dag og etter hvert kunne jeg også øke intensiteten på løpeøkter igjen. Styrketrening må gjøres med omhu, og staking på rulleski har også bydd på utfordringer, men glimtvis har jeg hatt økter som tyder på at grunnformen er bedre enn noensinne, og da kan man jo lure på hvordan det er mulig når man har gjort seg fortjent tittelen Queen of Disruption? Selv nå, etter en uke på sidelinjen med forkjølelse, kjenner jeg meg sterk og gleder meg til skisesongen. Snøen kan bare ikke komme raskt nok! Heldigvis fikk jeg nyte den i bøtter og spann i Val Senales. Og siden skjermkvoten min er brukt opp for i dag går vi like gjerne over til bilder. Like greit, for disse opplevelsene kan knapt beskrives med ord!

Første økt - benstrekk i kram snø & julestemning


Andre økt - Marthe på breen på ca 2900moh

Tredje økt - rolig joggings i Naturno

Tredje skiøkt på breen - solen hadde kommet for å bli.

Kan vi bare bli her?
Flagget til topps!

Kontorlandskapet

Fra turens lengste økt - rundt Lago Vernago

Justyna gleder seg til Birken!

Fotopauser funker bra for å holde pulsen nede.

Ukas partner in crime

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar