mandag 20. juni 2016

Aurland

Oppskriften på en suveren langhelg:

2 biler lastet med sykler, rulleski og løpesko
4 fine venner, helst en kaptein og en fotograf
Sol og litt dis for fotograferingens skyld
Mat, masse mat, og gjerne et godt bakeri
AURLAND


Aurland har blitt en tradisjon, og i år heldigvis uten våtdrakten på.

Økt nr. 1: Intervall på rulleski fra fjord til fjell
1400 høydemeter på god asfalt, fifteen seconds of fame ved Stegastein og 6-7x 10 min i3.

Foto: Mari

Foto: Gunnar


Økt nr 2: Topptur til Prest
Duskregn og bratt, og godt kjør for quadriceps og knær.



Økt nr. 3: Turistrull til Flåm
Rolig rull Aurland - Flåmsdalen med innlagte fotopauser, selvfølgelig.




 Økt nr 4: Rolig løping opp Aurlandsdalen
Parker bilen i Vassbygdi og løp traseen til AXTRI opp til Østerbø, hvor det går buss ned igjen til Vassbygdi (sjekk ruteplan og tilpass). NB! Ikke bann på at Østerbø Fjellstue vil servere deg mat, men kanskje turisthytta ved siden av?

Fra starten i Vassbygdi. Foto: Gunnar



Foto: Gunnar

Foto: Maren
Økt nr 5: Sykkeltur over Aurlandsfjellet
Helgens grand finale var langtur på sykkel, 90 km med massevis av høydemeter fra Aurland til Lærdal over Aurlandsfjellet og tilbake igjen. Eller skyld på lite sykling og dårlige knær og snu på AXTRI peak og tilbring ettermiddagen i solen på bakeriet i Aurland.




2 kommentarer:

  1. Hei, Linda.

    Det hadde vært kjekt å ha med bloggen din på tjenesten runners.no. Kan jeg legge den til?

    Hilsen Frode.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg ser nå at du allerede bruker merkelappen "runnersno", så da regner jeg med at jeg kan legge denne til. Det er veldig kjekt! Om jeg skulle ta feil, gi beskjed.

      Hilsen Frode.

      Slett