mandag 29. september 2014

Stitur perfekt - fra Høvringen

Jeg skal straks gå i gang med en serie med innlegg om tips til treningsøkter i Seiser Alm og Livigno basert på treningssamlingen vi hadde der i begynnelsen av september, men først turtips i hjemlige strøk. Denne helgen var jeg nemlig så heldig å få tilbringe på Brekkeseter på Høvringen, hvor jeg fant utrolig fine stier å løpe på. Tipper de funker like bra for MTB også!


På stitur i den norsk fjellheimen opplever jeg vanligvis at det er for mye stein, ofte bratt, og at det er vanskelig å få god flyt. Helt ok innimellom det også, men jeg må innrømme at jeg trives best på mindre tekniske flytstier i slakere terreng. Dette fant jeg på Høvringen, spesielt vil jeg anbefale stien mellom Høvringen og Peer Gynt-hytta, som er ca 10 km i åpen og fantastisk fjellterreng. 



Overnattingsmuligheter finnes på Brekkeseter, som i tillegg til vanlige hotellrom har nydelige, gamle, tømmerhytter i alle størrelser fra Gudbrandsdalen, Folldalen, Østerdalen og Rennebu.
Ikke bare Speedy Gonzales som fant seg til rette på Høvringen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar